Tuesday, October 6, 2009

















5 Mei 2007
(8mlm - setiawangsa)

Harini aku mula kenal bawi.. waktu tu aku nk g umah fizah..kebetulan pakwe fizah bwk kawan dia yg sorg ni.

Klu korg nk tau... Wktu aku mula smp tu.. sikit pn dia x toleh aku.."sombong giler mamat ni"..

Nk d jadikan cerita.. kami ber4 g mandi kt kolam air panas selayang. Klu d ingatkan balik aper yg kitorg wat mlm tu wat aku ketawa je.. bermula lah perjalanan baru hidup aku..


Genab 2bln kami kenal..bawi d tukarkan ke perak.. waktu tu aku pun sibuk ngan event.. aper leh buat.. masing2 ader hdup msing2..

4 Ogos 2007 (7.00 Pg - Kuala Lumpur)

Pepagi lg aku dh gerak g pudu.. amik bus tuk g lumut. Ingat nk g kosongkan pe yg serabut kt pala ni.. dh x larat nk fikir pasal keja je.. bila dh dekat2 ngan event ni mula sibuk memanjang.. rutinnya.. ari isnin pg gerak ke melaka than jumaat lik kl lik.. dh sebulan camni... waaaaaaaa... penat giler.. ulang alik kl and melaka

Aku smp pudu terus je ambik bus kol 9pg.. kol 12tgh aku dh smp sn.. dia jmpt aku terus je g umah opah dia kt kmpg pasir panjang laut..

Memula smp tu aku takut jg.. sib baik la Opah n mak dia peramah.. so x lah malu sgt.. aku kenal kan diri aku pun sbgai kawan dia je.. (dh memang aku kawan je ngan dia)

Puas jg la aku kena sakat ngan mak n opah dia..Aku x tau pulak slm ni dia x penah bawak kawan dtg rumah.. mak n opah dia pun terkejut bl aku dtg.. Yg paling best bg aku.. dia org suke ngan aku.. kembang la juga bl bawi kata opah n mak dia puji2 aku.. (knl org tua dengan kita hanya sebagai kawan kpd anak dia lg senang berbanding sebaliknya) x rs takut..x gemuruh..
just happy je..

5 Ogos 2007 (6.00 Ptg - Lumut)

Harini aku gerak lik kl semula... kepala ni pun dh hilang serabut nya.. esok dh nk mula keja lik.. nk kena gerak ke melaka

6 Ogos 2007 (8.00 Mlm - Melaka)

Betul lah org kata.. bila kita dh berjauhan baru lah kita rasa kehilangan...
hehehhehehe... br dia nk ngaku ngan aku.. selama ni dia memang suke kt aku..
dr mula lg aku dh tau dia dh suke aku..dia je yg ego x nk bgtau.. dh jauh br nk bgtau..


5 Mei 2008 (Kuala Lumpur)

Genab setahun aku knl dia.. banyak jg yg aku dh belajar psl dia.. org kata klu kita nk syg seseorg tu.. kita kn tau buruk n baiknya org tu.. kalau kita boleh terima kelemahan dia.. kita boleh hidup dengan dia.. klu sebaliknya.. baik ler klu cr je org lain..kan..kan..kan..

Aku ni.. banyak kerenah.. sib baik jg la bawi ni rajin melayan kerenah aku..hehehehhe
kengakadang tu aku kesian jg kt dia.. tapi nk wat camner.. dh memang perangai aku camtu..


15 Julai 2008 (8.00 Pg - PPSPPA Kuala Lumpur)

Harini firstday aku kt Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PPSPPA).. emm panjang nya..

Pepagi lg bawi wish tuk aku.. 'mulakan hari nie dgn langkah kebahagian. hati yg ikhlas. semangat br. wajah yg berseri. fikiran yg terbuka secara positif.. lakukan yg terbaik utk dr dan ms hadapan.. sentiasa berdoa dan berusaha dgn kerjaya yg kita lakukan saban hari..yakinkan dr.. jgn mudah putus asa..kuatkan smangat yg ada dlm dr kita..laksanakan tugas dan tanggungjawab dgn hati yg jujur dan ikhlas.. abg akan sentiasa disisi menemani syg untuk mengharungi cabaran atau dugaan yg mendatang'.. ni lah kata2 dia yg buat aku bersemangat tiap2 hari..



No comments:

Post a Comment